Witaj Pilocie! FSX, FS2004, Flight, Rise of Flight, Lock On, DCS, Condor, Take on Helicopters, IL-2...


Digital Combat Simulator

Flight Simulator oraz P3D

Seria IL-2

Take on Helicopters

Condor Soaring Simulator

Rise of Flight

Falcon Allied Force

Testy Sprzętu

Startujemy !

Historia

Reportaże

Flight Simulator X

obrazek

Kolejna odsłona z serii Flight Simulator od Microsoftu

Zapowiedź symulatora. Demo FS X mamy już dostępne od sierpnia 2006. Microsoft wykonał olbrzymi ukłon w stronę przyszłych nabywców FSX i opublikował demo symulatora – krok, który wydawcy dokonują bardzo rzadko w przypadku symulatorów. Tak więc na 2 miesiące przed premierą (zapowiadania premiera FSX to październik 2006) już możemy się cieszyć obrazem bijącym z naszego monitora „jak to mniej więcej będzie wyglądać”. Zmian w stosunku do serii poprzedniej jest sporo, ale nie są one piorunujące. Największą zmianą jest sama grafika, która tutaj faktycznie przyjęła zupełnie inne oblicze. Zmianie uległo też menu, doszły nowe opcje. Sam Flight model za wiele się nie zmienił, chociaż ponoć jest wpływ stanu nawierzchni na np. drogę hamowania. Jednak o zmianach i finałowej ocenie poczekajmy do czasu ukazania się samego FS X. Są wśród nas osoby zachwycone nowymi możliwościami, ale i krytykujące to co zmieni nowy FS. Ogólnie jednak większość ludzi narzeka na niezbyt płynne działanie samego dema. Z tego co jest wiadome, demo stanowi jednak wycinek wersji beta FS X i to tej niezoptymalizowanej (co podobno już dokonano w beta 2), tak więc mamy sporą nadzieję, że nowa odsłona symulatora wcale nie będzie, aż tak wymagająca sprzętowo jak początkowo sądzono. 

obrazek

Dowiedzieć się więcej o FS X możemy w numerze PC Pilot. Artykuł napisany przez Richarda Benedikza, który został zaproszony (jako przedstawiciel PC Pilot) do odwiedzenia Aces Studio w Redmond (okolice Seattle), czyli miejsca narodzin MFS'a. Celem odwiedzin było oczywiście dokładniejsze zapoznanie się z nowa wersja. Przedstawiciela PC Pilot gościli Shawn Firminger, od 11 lat zaangażowany w tworzenia FS'a jako szef Studia, Paul Lange, Lead Game Designer, Michael Zyskowski, Program Manager i Hal Bryan, Software Test Engineer, co może znaczyć, ze podane informacje są rzetelne. 

Poniżej pozwalam sobie w wersji skróconej przybliżyć Wam ten artykuł, jako zbiór 'news'ow', które sa efektem tego spotkania i testów przeprowadzonych w Aces Studio. Być może znajdziecie cos, o czym jeszcze nie słyszeliście, a dla tych, którzy nie śledzili wątku FS X niech to będzie zbiorem 'gorących' wieści o FSX. 

obrazek

1. Wieści ogólne 

Odwzorowanie świata będzie 100%, od bieguna do bieguna z wydzieleniem 23 regionów. Każdy region będzie zawierał charakterystyczne dla tego obszaru obiekty: drzewa, budynki/budowle, sklepy (?) i domy mieszkalne. FSX będzie zawierał do 6,000 obiektów na km kwadratowy w porównaniu do 600 w FS9. 

Będziemy mieli aż 5 por roku Poza standardowymi będzie także 'hard winter' występującą w okolicach podbiegunowych. Sam śnieg, nie tylko w wersji 'hard', będzie padał jak w realu osadzając się na budynkach i drzewach, a te ostatnie zima będą pozbawione liści 

obrazek

2. 'Dynamic Living World' 

Czyli w Afryce będą żyrafy, na niebie będą ptaszyska (także na drzewach - w tym wypadku niski przelot zmusi je do fruwania ), w zależności od 'dew point' klimatyzacje zainstalowane na budynkach będą wydzielać parę, którą będzie rozdmuchiwał wiatr. 
Żeby moc dobrze przyobserwować te wszystkie cuda na kiju, FSX będzie zawierał zupełnie odmienny system kamer/ujęć. Wirtualnych spotterow ucieszy zapewnie informacja, że będzie możliwe umieszczenie kamery w każdym dowolnym miejscu z podczepianiem do obiektów włącznie. Nowa opcja 'zoom out' będzie ograniczona do...18,000 mil(30,000km) w porównaniu do 20 mil (30km) w obecnym FS'ie. Dostępne będzie także ustawianie kamery pod dowolnie wybranym katem. 

FSX ma zawierać (będzie zawierał) 24 miliony dokładnie umieszczonych dróg - od autostrad po drogi 4 kategorii odśnieżania Po drogach będą poruszały się auta i maja się poruszać tak, jak w realu, czyli będą kierunkowskazy przy skręcaniu, światła mijania i czerwień lamp tylnych (w nocy). Będą się także poruszały zgodnie z generalną zasadą (ruch prawo- lub lewostronny) w zależności od kraju. Będziemy także obserwować większe natężenie ruchu w obszarach gęsto zaludnionych i w porach szczytu. 

obrazek3. Porty lotnicze, porty morskie 

24,000 lotnisk z czego 1,200 będzie odzwierciedlonych szczegółowo. Okupować je będą dynamiczne obiekty: ruchome jetways przy parkowaniu, cysterny i ciężarówki cateringu, czy pojazdy od pushback'u i 'follow me' (po przywołaniu). 
Będziemy także cieszyć oko 200 dokładnie odwzorowanymi głównymi portami morskimi, a lecąc nad woda będziemy obserwować poruszające się statki: promy, tankowce i kontenerowce. Ponoć można lecąc za takim promem trafić bez GPS'u na Karaiby... 

4. Pogoda 

System 'real weather' bazować będzie na 5,000 stacjach meteorologicznych rozmieszczonych na całym świecie. Po deszczu pasy startowe będą mokre (nie znalazłem wzmianki o wpływie tego na przyczepność), na niebie będziemy mogli doliczyć się 10,000 dokładnie umieszczonych gwiazd umożliwiających tradycyjne nawigowanie. 
Odwzorowany jest także ruch słońca i księżyca, a w przypadku tego ostatniego będziemy obcować także z jego fazami. Będą tez oczywiście różnego rodzaju chmurki formujące się i znikające na naszych oczach.

obrazek

Powyżej woda widziana w FSX przy ustawieniach maksymalnej grafiki, jak dla mnie coś pięknego, choć przypomina to Lock On. Dopiero z DX10 zobaczymy jednak wodę w całej krasie we Flight Simulatorze X

 
5. „Pojazdy” lotnicze

Ano będzie ich dwadzieścia i cztery, od De Havilland Canada Beaver do 582SL Ultralight. Będzie także A321 i samolot do ciągania szybowców. 
Wersja FSX Deluxe (dostępna obok wersji Standard) zawiera system Garmin 1000 (Cessna C172, Beech Baron i Mooney Bravo) i generalnie jeden samolot więcej. Samoloty maja wyglądać z zewnątrz dużo bardziej realistycznie, a to za sprawa zabrudzeń (np plamy od oleju) i śladów zużycia. Przyznam się szczerze, że zawiódł mnie w tej kwestii przytaczany artykuł - albo autor zachwycił się cudami na kiju i nie miał czasu zbadać dogłębnie tego wątku, albo...nie mamy co liczyć na 'wielki zmiany' w kontekście „pojazdów” lotniczych, dynamiki lotu etc ? Hmmm... 

6. Misje... 

Tak, będzie ich kolo 50 - od sytuacji emergency w samolotach pasażerskich po akcje ratunkowe, czy rywalizacje w Red Bull Air Races. 
Będą tez nagrody przyznawane i za misje i za liczbę wylatanych w symulatorze godzin. Dzięki wersji Deluxe będzie możliwe tworzenie własnych akcji... 
 

obrazek

7. Multiplayer 

Wg slow autora przytaczanego artykułu, twórcy osiągnęli dziejową poprawę funkcjonalności tej opcji. Można się wcielać w role kapitana, co-pilota, ATC wykorzystując VOIP (Voice Over IP). Autor odsyła do filmu prezentującego możliwości multiplayer'a w FSX. 
Jako ATC będziemy mogli się pojawić na każdej dowolnej z 3,100 dostępnych standardowo wież. Na wieży 'znajdziemy' radar i nadajniki radiowe, które pozwolą nam 'grac' (bez linczu - cytuje ) jako GND, TWR, tudzież APP. 
Istnieje także możliwość podłączenia 2 kompow i fruwania we dwójkę na jednym latadle wcielając sie kapitana/co-pilota, lub instruktora/studenta. 

8. Społeczność 

Pisze autor, że zespół tworzący FSX'a uświadomił sobie, ze FS stal się platforma dla zewnętrznych firm tworzących wszelakie dodatki - ponoć łącznie tych płatnych powstało do FS9 przeszło 1,000. Zespół blisko współpracuje z częścią tych twórców, zarówno free- jak i payware, co ma zapewnić kompatybilność FSX'a z istniejącymi na rynku samolotami. Nie krzyżujcie mnie proszę jednak jak się okaże, że ulubiona maszyna nie zechce się uaktywnić w nowym wcieleniu FS'a! Jestem jeno posłańcem przynoszącym wieść . Wszelkie narzędzia (Software Development Packs), dokumentacja i Application Program Interface zostały znacząco ulepszone coby zapewnić zewnętrznym twórcom możliwość tworzenia nowych dodatków i...misji. W przeciwieństwie do poprzednich wersji, tym razem wszystkie ww 'historie' będą dostępne w momencie wypuszczenia FSX'a, co ma zapewnić natychmiastowe pojawienie się dodatków typowo pod FSX'a. 
 

obrazek9. Hardware 

W przeciwieństwie do FS9, FSX będzie wykorzystywał wszelkie dostępne obecnie technologie z procesorami multi-core i kartami graficznymi SLI włącznie. FSX ma korzystać także ze wszelkich dobrodziejstw (?) Visty, przy jednoczesnym odstąpieniu od supportu starszych systemow (Win95 i 98 ). 
Z 'dobrodziejstw' 64 bitowej Visty będzie można skorzystać po zainstalowaniu darmowego i dostępnego przez download patch'a. 
Autor wspomina także o tym, że w momencie pisania artykułu dokładne wymagania sprzętowe nie były jeszcze jednoznacznie sprecyzowane. Zespół, z którym się spotkał twierdził jednak, że celem jest uzyskanie możliwości korzystania z FSX'a na cyt. 'a wide range of systems', cokolwiek by to miało, lub nie miało, znaczyć... 

obrazek

10. Dźwięk 

Będzie i to będzie w wersji 5.1 z efektami Surround Sound i efektem Dopplera włącznie. Będziemy mieli także opcje jednoczesnego korzystania ze słuchawek i głośników. 

 

11. Wersje 

Jak juz gdzieś chyba powyżej wspomniałem, będą 2: Standard i Deluxe. Po raz pierwszy w historii ma być dostępna wersja 'trial'. 
Obydwie wersje FSX'a dostępne będą na dwóch płytkach DVD. W Deluxe zawierać będzie dodatkowy samolot (brak szczegółów), wspomniany system Garmin G1000 w kilku samolotach oraz nowe możliwości w dostępnych wieżach ATC. Będzie także w tej wersji wymieniany powyżej SDK 'development pack' i...edytor misji. 

Na koniec ciekawostka. FS zadebiutował w 1982 r i jest najstarszym produktem Microsoft'u, starszym od jakiejkolwiek Windy Tak, tak - to już 25 lat... Sądzę wiec, że racje mogą mieć Ci, którzy twierdza, iż premiera nowej wersji zbiegnie się z ta chlubna rocznica.

Tekst dodano 31.08.06 

obrazek

 DEMO (trial ok 20 min na 1 lot) można zassać TUTAJ 640Mb.

 

Zapraszam do obejrzenia video z targów E3 2006

 zapowiadającego symulator (6,3 Mb) TUTAJ.

SCREENY!

Oficjalne strony związane z tytułem:

http://fsinsider.com/

http://www.microsoft.com/games/flightsimulatorx/

 

obrazek

 

Symulator pojawił się w XI 2006 roku

 

Tags: 
Firma: 
Software: 
śr., 10/01/2007 - 23:00 -- YoYo

aerosoft.jpg capitan_sim.jpg  pilots.jpg

   

Partnerzy serwisu