Witaj Pilocie! FSX, FS2004, Flight, Rise of Flight, Lock On, DCS, Condor, Take on Helicopters, IL-2...


Digital Combat Simulator

Flight Simulator oraz P3D

Seria IL-2

Take on Helicopters

Condor Soaring Simulator

Rise of Flight

Falcon Allied Force

Testy Sprzętu

Startujemy !

Historia

Reportaże

FS2004: Real Germany (Aerosoft)

obrazek

Dziś w słowie na niedzielę chciałbym opowiedzieć razem o dwóch dodatkach mających odwzorowywać scenerie przeznaczone dla Flight Simulatora 2004. Obie scenerie wydała znana firma Aerosoft i obie też są do kupienia w sklepie niemieckim (Aerosoft) lub rodzimym Pilots.pl oraz obie dotyczą Niemiec i podobnego regionu: Nord - Ost. Jedna z nich to jeden z ostatnich produktów – VFR Berlin 2006 (wersja 3.0), druga trochę starsza - fototekstury do lotów VFR - Real Germany 2.  Dlaczego takie połączenie? To proste, Real Germany 2 to pakiet fotorealistycznych tekstur dla wschodnio środkowej części Niemiec, czyli dokładnie tam, gdzie mamy stolicę Berlin – można by rzec zatem, że scenerie obie się uzupełniają i taki pakiet też obu dodatków jest w sprzedaży u Aerosoftu. O samych Niemcach nie chcę nic pisać, od tego mamy podręczniki historii, ciężko tym bardziej pisać o historii Państwa, co innego jedno lotnisko, pas lądowiska itp. Tutaj byłby to za duży orzech do zgryzienia, tak więc przejdźmy od razu do tego ciekawego połączenia i odpowiedzmy sobie na pytanie czy warto?

obrazek

Osobiście jestem gorącym zwolennikiem scenerii foto chociaż przeważnie ich charakter wydania ma pewne wady. Prawda jest taka, że zaczynają one dobrze wyglądać dopiero z jakiegoś pułapu i niestety często pozbawione się autogenu drzew jak i budynków. Coś za coś. Scenerie foto z kabiny i z pułapu minimum 1000m. najczęściej dają śliczne obrazki za naszym oknem z pleksiglasu i jeszcze bardziej zbliża nas to do realiów jakie może doznawać prawdziwy pilot czy pasażer, który spogląda w dół przez okno w samolocie. Kolejną zaletą jest topografia terenu która najczęściej odpowiada oczywiście tej rzeczywistej bowiem technika tworzeniu takich scenerii polega na przechwytywaniu realnych zdjęć satelitarnych i obróbce ich pod FS9 np. Geosystemu. Nic tak nie rajcuje jak przelot nad dobrze znanym terenem, gdzie możemy rozpoznać dobrze znane nam obiekty z życia codziennego czy też na przykład z wakacji. Kolejną sprawą jest sam lot VFR, faktycznie w rzeczywistości loty takie odbywają się na niższym pułapie niż 1000m. Z reguły jest to przedział zaledwie 300-400m wysokości radarowej. Bo potem obiekty stają się w realu już tak malutkie, że ciężko dopatrzyć się na przykład charakterystycznej budowli, kościółka, niewielkiego kominu itp. Co innego z połaciami lasów, jezior, rzek, które widać przy dobrej pogodzie i z 10.000m. W przypadku FS’a i fototekstur na ziemi ciężko latać tuż nad ziemią – po prostu pikseloza aż boli mimo, choć owe 4-5 mln pikseli na zdjęcie całkiem ładnie brzmi. Piksele najczęściej z tej wysokości są zbyt duże by coś dojrzeć, dlatego na loty VFR należy wziąć nieco inną poprawkę i wzbić się na minimum te 1000m., a pod obserwacje brać głównie nie obiekty ale już właśnie zbiorniki wodne, drogi czy lasy. Dopiero spełnienie tych warunków da nam dobrą frajdę – są oczywiście scenerie wnoszące kupę obiektów 3D i wtedy można pozwolić sobie na nieco inne latanie, ale obecnie jesteśmy przy Real Germany 2 i na tym chciałbym się skupić.

obrazek

Pakiet Real Germany 2 jak i VFR Berlin 2006 można kupić zarówno osobno i w połączeniu razem (razem jedynie przez Aerosoft). Ponieważ też jest to nam kraj bliski granicznie, oraz teren odwzorowany w Real Germany 2 pokrywa się z naszym rodzimym dodatkiem VFR Poland NW całość może zainteresować miłośników latania też nad Polską, a podczas przeskoku do Berlina z Poznania nie doświadczymy innych tekstur niż cały czas foto – stanowi to mocny argument za połączeniem całego takiego zestawu właśnie z foto VFR Poland NW wydanego przez Simdesign i przyznam się bez bicia, że dlatego też mnie głownie zainteresował dodatek Real Germany 2 z tego powodu. Oba dodatki od Aerosoft są wydane bardzo przyjemnie – są to tak zwane mini boksy czyli wydania pudełkowe, kartonowe ale o nieco mniejszych wymiarach, bardziej przypomina to wielkościowo po prostu grube pudełko dvd. Oto co znajdziemy w wydaniu:

obrazek

Real Germany 2:

  • 3 CD ze scenerią + klucz instalacyjny

  • instrukcję w języku niemieckim i angielskim (34 strony)

  • lotniczą mapę terenu Real Germany 2 (dla FS2004)

  • kartę rejestracyjną i jakąś ulotkę w języku DE :>

 

VFR Berlin 2006 wersja 3.0:

  • 1 CD ze scenerią + klucz instalacyjny

  • instrukcję w języku niemieckim i angielskim (64 strony)

  • kartę rejestracyjną i jakąś ulotkę w języku DE :>

obrazek

Instalacja obu dodatków nie nastręcza problemów. Jeśli mamy oba wydania najpierw należy zainstalować Real Germany 2, a dopiero potem VFR Berlin 2006 v.3.0. Po prostu druga sceneria przeznaczona jest bardziej do sytuacji gdy nie mamy Real Germany 2 i tym samym koryguje ona np. koryta rzek, a to jest już dobrze odwzorowane w fotoscenerii. To co jest fajne, to, to, że program instalacyjny wykrywa właśnie nam już wcześniej zainstalowaną scenerię Real Germany i nie instaluje rzeczy (land class), które, mogą nam namieszać coś w naszej niemieckiej foto-scenerii. Podczas instalacji wpisujemy oczywiście klucz licencyjny potrzebny do zakończenia instalacji. 

obrazek

Chyba najbardziej znane lotnisko Niemiec - Tempelhof. Berlin. Niestety by widzieć je tak jak na screenie potrzebny jest jeszcze pakiet dodatkowych, płatnych lotnisk German Airports 4 od Aerosoftu.

Co obie scenerie nam oferują?

Real Germany 2:

  • fototekstury Niemiec dla regionu Nord-Ost (chociaż dla mnie jest to wschód-środek Niemiec). Region ten rozciąga się od wysokości Szczecina (więc nie ma samej północnej części Niemiec), obejmuje cały Berlin, Potsdam, Magdeburg, Halle, Leipzig, całość mniej więcej duży kwadrat o poszarpanych nieco brzegach – razem jest to około 53.000 qkm, potrzebne miejsce na dysku to 2,1 GB

  • mesh przedstawionych terenów – 80m

  • jakość fototekstur 4 mln pikseli

 

VFR Berlin 2006:

  • charakterystyczne obiekty 3D samego Berlina odwzorowane w bardzo dobrej jakości (niektóre noszą fototekstury), po instalacji zajmuje to 120 Mb
  • dodatkowe odwzorowane lotniska wokół Berlina i w samym mieście takie jak:
  • Finow (EDAV)
  • Strausberg (EDAY)
  • Schönhagen (EDAZ)
  • Brandenburg-Mühlensee (EDBE)
  • Kyritz (EDBK)
  • Werneuchen (EDBW)
  • Eggersdorf (EDCE)
  • Saarmund (EDCS)
  • Bienenfarm (EDOI)
  • Briest Brandenburg (EDUB) 
  • Ferchesar (EDUA)

+ bonusową scenerię Brand (lotnisko + hnagar ex-Cargo), razem jest to 12 odwzorowanych lotnisk 

 

obrazek

Polski Pipier Archer SP-KWR nad foto - Niemcami 

Po instalacji obu pakietów w zakładce Flight otrzymamy już sprecyzowane loty. Co ciekawe, lot te są wytłumaczone w instrukcjach i np. w przypadku VFR Berlin mamy opis nawet na co należy zwrócić uwagę podczas danego lotu łącznie z zamieszczonymi screenami budynków. W instrukcji od VFR Berlin w papierowej książeczce znajdziemy również informacje na temat odwzorowanych w scenerii lotnisk łącznie z ich  mapkami (chociaż nie ma głównych lotnisk Niemiec z samego Berlina). Niestety Aerosoft nie popisał się w przypadku mapy dość przecież sporego obszaru z Real Germany 2. Mapa jest, jednak jest ona zbyt mała, a większość danych podanych małym drukiem jest bardzo źle widoczna. Papier również nie jest najlepszych lotów jak na mapę, jest śliski ale za to cienki i łatwo można mapę uszkodzić. Stanowczo lepiej od razu zaopatrzyć się w jakąś inną mapę lotnicza Niemiec gdyż ta od Aerosoftu nie bardzo nam posłuży do konkretnych lotów VFR, jest ona bardziej ciekawostką i po prostu umożliwia napis na pudełku „Dodatek zawiera mapę regionu”. Co jest istotne oba dodatki są ze sobą kompatybilne, ba, są też kompatybilne z innymi dodatkami wydanymi przez Aerosoft. 

obrazek

Nadchodzi zmierzch. TBM 700 w locie do Magdeburga.

Ponieważ posiadam również German Airports 4 (czyli również tenże rejon) można by rzec, że połączenie tych pakietów daje nam dopiero kompletną scenerię foto + prawie wszystkie lotniska z tego regionu. Sam Aerosoft zaleca jeszcze instalację do tego German Airports 3. W sumie nic dziwnego, w końcu Aerosoft to niemiecka firma, dlatego też tak dba o szczegóły odwzorowania Niemiec i niemieckich lotnisk, a kraj ma olbrzymią rzeszę fanów symulatorów kolejowych i lotniczych. Oczywiście takie rozwiązanie jest już bardzo kosztowne. Pakiet VFR Berlin + Real Germany 2 to 50 Euro (osobno VFR Berlin – 30 Eu, RG 2 – 30 Euro) + German Airports 3 i 4, po 30 Eu każdy daje nam razem wydatek 110 Eu co już jest dość sporą kwotą, przynajmniej dla przeciętnego Polaka. No ale jeśli już ktoś lubi latać po Niemczech... kwota zapewne nie gra roli :- ). Ceny dotyczą wersji pudełkowych. Produkty też można kupić w sklepie Pilots.pl za złotóweczki, a i cena jest dość atrakcyjna: za VFR Berlin 119zł i za Real Germany 119zł (maj 2006). Linki do sklepów i produktów są na końcu recenzji (tam też klikając na linki znajdziecie więcej screenów na stronach Aerosoftu). 

Obie scenerie najpierw omówmy osobno a potem zwrócimy uwagę na ich połączenie w FS2004.

obrazek

DA20 Katana od Aerosoftu i Real Rermany 2. Czegoż można chcieć więcej zwiedzając Niemcy na 2000-ch metrów?

To co najważniejsze w przypadku fototekstur to oczywiście sama jakość tekstur. Na początku to co mi się rzuciło od razu w oczy to dziwna poświata rozmycia. Nie jest to bynajmniej złe, ale też nie jest to jakieś super dobre. Przypomina to wyglądem włączenie maksymalnego wygładzenia ekranu + dodanie Corelowego efektu "blure". Być może twórcom zależało na uzyskaniu pewnego efektu – chodzi o to by właśnie na niskich wysokościach za bardzo w oczy nie rzucały się kwadratowe piksele. Po części zostało to osiągnięte, ale i tak nisko widać duże rozmycia terenu znane chociażby użytkownikom VFR Poland NW. Jak już wcześniej podałem najlepiej latać na około 3000 stóp. Cały teren to tekstura, nie ma zatem rozgraniczenia na landclass – czyli zbiorniki wodne + tekstury (siatka). Tutaj mamy po prostu zdjęcia rzek czy też jezior, czasem trudno je odróżnić od na przykład lasu ale to kwestia przyzwyczajenia. Jeśli porównamy do tego VFR Poland NW to zauważymy, że SimDesign tę sprawę potraktował dużo lepiej. 

obrazek

Zbiornik wodny na niskim pułapie, widoczne są już piksele, a białe kropki to zapewne żaglówki.

Jakość za to tekstur widziana już z góry jest naprawdę niezła, chociaż dość spokojna. Na pewno nie rzuca ona na kolana ale też niczym nie kole w oczy. Za okno w każdym bądź razie dość chętnie się i często wygląda. Trochę nie podobały mi się za to kolory. Jest zbyt monotonnie. Owszem są rozróżnienia na barwy i jest sporo tych barw, wszystko jednak jest trochę za bardzo wyblakłe i utrzymane w tonacji szaro zielonej bardziej w stronę zielonego. Ponieważ jeden z moich lotów polegał na locie mniej więcej po granicy Niemiec i Polski, tak by zobaczyć i porównać scenerię z VFR Poland w oknie po prawej miałem Polskę, a po lewej Niemcy muszę przyznać, że Real Germany chociaż dość podobne ma uboższe barwy terenu, przez co wydaje się on mniej zróżnicowany niż teren Polski. Niestety w realu tak nie jest. Kolorystyka Niemiec z lotu ptaka – no cóż, może to zaboleć – ale jest większa niż terenów Polski  i różnorodność spotykanych tam barw niekiedy mnie samemu zadziwiała. Szkoda zatem, że tutaj mamy dość jednolite barwy. Oczywiście wygląda to i tak bardzo ładnie ale brak trochę różnorodności, żółtych pól latem pięknie przystrzyżonego zboża. 

obrazek

Tutaj pokonywana granica między PL (lewa strona) i DE (prawa). Widać, że VFR Poland ma nieco większe nasycenie kontrastujących ze sobą barw. Należy jednak zwrócić uwagę na idealnie pasujące ze sobą tekstury - las, czy nawet drogę na 10.30 od dziobu Archera II. 

Jeśli chodzi też o tekstury mamy oddane jedynie lato, tak więc nici z latania zimą, a pod nami białe Niemcy. Być może też właśnie dlatego tekstury nie są zbyt soczyste – by po prosto „udawały” każdą porę roku? Pewne różnice z wyglądem tekstur podczas poszczególnych pór roku zauważymy, jednak nie jest to związane z wymianą ładowanych tekstur a jedynie z różnym oświetleniem terenu w samym Flight Simulatorze przy różnych porach dnia czy roku. Kompletnie też brak tekstur nocnych. W nocy, pod sobą mamy czarną połać i nic więcej, tak więc nocne loty tutaj stanowczo odpadają, możemy latać do późnego zachodu słońca i tyle. Jeśli już patrzmy za okno na pewno ciekawiej też wyglądają tekstury terenów niezamieszkałych niż miast. Mam tez pewne rozbieżności czasem z wyglądem tekstur lotnisk, a rozmieszczeniem samego pasa – ale to bardziej już wina samego FS’a (mowa o defaultowych lotniskach, bo z dodatkami od Aerosoftu problem ten już znika). Co do meshu terenu, akurat go nie zauważyłem albo w małym wykonaniu. Po prostu gładko jak na patelni „ale jest”. No tylko, że ten rejon tak wygląda więc trudno się czepić.  Tak, czy siak mimo paru spraw lata się i tak bardzo przyjmie. Z kabiny tekstury wyglądają ładnie i co ważne dają realistyczny efekt. Pokryty teren też jest nie mały – prawie 53.000 qkm pozwala nam się cieszyć fototeksturami po sam horyzont i tak też jest przez dłuższy czas lotów. 

obrazek

Real Germany 2 doskonale się też nadaje jako rozszerzenie naszych rodzimych tekstur czyli VFR Poland NW, a lot na przykład z Torunia do Mgdeburga zapewni nam kilka godzin dobrej zabawy (w przypadku propa rzecz jasna) okraszonej realistycznymi widokami za oknem naszego płatowca. Należy przypomnieć, że czas ładowania się terenów z fototekstrami jest nieco dłuższy niż ładowania się "normalnych" terenów w FS2004 i ta sytuacja dotyczy również Real Germany 2. Podobnie jak VFR Poland NW i Real Germany ma pewien problem z nie natychmiastowym wyostrzaniem się tekstur. Trzeba czasem poczekać, bądź przełączyć na widok zewnętrzny i parę razy go obrócić. Można się jednak do tego przyzwyczaić, a właściwie, powiem inaczej - nie ma innego wyboru. Trwa to przeważnie na szczęście chwilę. Jeśli ktoś lubi fototekstury na pewno nie będzie zawiedziony chociaż produktowi brak trochę do doskonałości. Łączna ocena 4/5 za Real Germany 2 od Aerosoftu.

obrazek

A może Niemcy z okresy III Rzeszy? Wsiadamy w He-219 i już czujemy się jak pilot Luftwaffe, tutaj widok na osłonę silnika, a pod nami Real Germany 2. 

obrazek

W czasy "zimnej wojny", za to może przenieść nas patrolujący Starfighter. Zapewniam jednak, że ta wycieczka będzie naprawdę bardzo szybka. F-104 wydany przez Captain Sim nad Real Germany2

Jeśli chodzi o VFR Berlin – nie ma co ukrywać, sceneria ta jest przeznaczona przede wszystkim dla defaultowego FS2004 + ewentualnie z dodatkami od Aerosoftu jak np. German Airports, Scenery Germany czy Germany Online. Oczywiście też jak podałem wcześniej możemy jej używać z fototeksturami od Real Germany ale to już inna nieco zabawa. VFR Berlin zawiera najbardziej charakterystyczne budynki Berlina, niestety w samym Berlinie nigdy nie byłem tak więc ciężko mi się odnieść jak też one wyglądają w Fsie i w realu jednak to, że Aerosoft to Niemcy to raczej spokojnie można dać duży kredyt zaufania i w ciemno traktować dodatek jako zrobiony 1:1 tym bardziej, że Aerosoftowi zawsze zależało na dobrej renomie wśród lotniczej braci. Sama nazwa dodatku jest nieco złudna, bo w pudełku przecież nie dostajemy samego Berlina, ale również i obiekty znajdujące się wokół Berlina – mowa głównie o małych aeroklubowych lotniskach pod Berlinem. Łącznie będzie to 11 airportów + Brand nieco dalej wraz z olbrzymim hangarem, co w sumie jest pakietem całkiem sporym zważywszy na to, że czasami sprzedawane są pojedyncze małe lotniska jako dodatki do FS’a. 

obrazek

Centrum Berlina w połączeniu obu pakietów

obrazek

A tutaj nocne tekstury, które występują na budynkach.

Dodatek wnosi nam też land class dla regionu berlińskiego, niemniej ta opcja nie uaktywnia się jeśli program instalacyjny wykryje zainstalowany wcześniej pakiet fototekstur z real Germany 2 – fajna sprawa, w sumie leci wszystko z automatu i nie musimy się martwić, że coś się nam popsuje po instalacji. Najbardziej szczegółowo zostało oddane Centrum Berlina i sam Berlin, mamy też oddane charakterystyczne budynki nabrzeża, wielkie centrum Sony, fabryki, zakłady i hale przemysłowe, a w przypadku innych miejscowości (gdzie mamy zrobione lotniska) mamy również wykonanych trochę charakterystycznych obiektów miejskich, a nie tylko tereny lotnisk. 

obrazek

obrazek

obrazek

Powyżej wybrane obiekty z miasta Berlin

Same obiekty poza Berlinem może nie powalają – ot po prostu są, ale są. Niezłą sprawą jest dynamiczny ruch przy niektórych sceneriach, możemy np. zobaczyć ruch na autostradzie w okolicy Poczdamu, faktycznie mijają nas ciężarówki i samochody osobowe – mamy więc zajawkę już teraz tego co zobaczymy w FS X i trzeba przyznać, że wygląda to całkiem fajnie. 

obrazek

Autobahn czyli niemiecka autostrada i ciągnący sznur poruszających się tirów. 

Dobrze, że zrobiono przy lotniskach wiele płotków, trakcji czy energetycznych linii sieciowych. Dość fajnie to wygląda. Mamy trochę też dodanych drzewek, budynków dodatkowych jak domki, knajpy przylotniskowe, stoją samochody a także samoloty general aviation, oczywiście na numerach niemieckich.

obrazek

Z autostrady możemy zajechać prosto pod knajpę przy lotnisku Eggersdorf, oczywiście tylko na colę

obrazek

Jedno z ładniej zrobionych aeroklubowych lotnisk - Bienenfarm

obrazek

Chyba najładniej zrobiony port w Strausberg. Ma on ze wszystkich lotnisk najwięcej obiektów 3D

obrazek

Powyżej wspomniana olbrzymia hala cargo w Brand

obrazek

obrazek

Mamy też dwa lotniska wojskowe, są to EDAV oraz EDBW

obrazek

Kolejne małe lotniska - Schönhagen

obrazek

A także Kyritz

obrazek

No i lotnisko z najmniejszą ilością szczegółów Brandenburg-Mühlensee

obrazek

Powyżej F-104 Captain Sim na lotnisku wojskowym Finow (post-sowieckim), obecnie zdaje się, że jest to po prostu lotnisko aeroklubowe ale pozostawiono wojskowe hangary.

Czym latać nad tą scenerią? Oczywiście samolotami na rejestracjach niemieckich! Dobrze jest wyposażyć się w jeden wciąż z najlepszych modeli samolotów od Aerosoftu - Diamond DA20 Katanę (recenzja w serwisie TUTAJ), fajnie też polać sobie Piperem Dakotą od Carenado ale należy ściągnąć niemieckie malowania. Możemy w podróż wybrać się też Mi-17 od Nemeth, na Avsim.com znajdziemy malowania jeszcze z dawnego DDR'u idealnie pasujące pod tę scenerię. Polecam również Cessne 152 od Just Flight, która również ma "niemieckie malowania", a fanom II Wojny Światowej polecam loty na He-219, FW-190 i FW190 "Long Nose", wszystkie trzy modele pochodzą od Shockwave. 

obrazek

Powyżej moja ulubiona Katana nad Real Germany 2

Jeśli chodzi o ocenę VFR Berlin 2006 - ciężko jej dokonać jako uzupełniającą część pakietu. Wydaje mi się bowiem, że po prostu dużo lepiej by ona wyglądała jeśli nie stosowalibyśmy fototekstur. Po prostu autogen dodałby jej dużo większą złożoność. Real Germany 2 nie ma autogenu, więc po instalacji VFR Berlin mamy długo, długo nic i potem wyskakują nam nagle obiekty 3D. Sądzę, że jeśli Real Germany 2 miałoby autogen to całość pakietu wyglądały wręcz genialnie - takie podejście ma np. VFR France. Drugi produkt zatem oceniam również na produkt dobry ale raczej nie namawiam do kupna jeśli mamy Real Germany. Wg. mnie należy wybrać jedną ze ścieżek - jeśli lubimy fotoscenerie to kupujemy Real Germany i na tym poprzestajemy, jeśli lubimy obiekty 3D, autogen i loty VFR ale bez foto, zostajemy przy wyglądzie FSa, ale za to kupujemy dodatek VFR Berlin + ew. inne dodatki upiększające nam Niemcy jak Airports itp. Fakt, że oba dodatki, czyli Real Germany i VFR Berlin ze sobą współpracują i faktycznie są dobre ale moja propozycja jest taka jak wyżej albo to, albo to. Oczywiście wszystko należy jednak do wyboru klienta. 

obrazek

Panorama Berlina z lotniska Tempelhof tuż po starcie DHC2

Oba dodatki warto polecić, nie kosztują majątku, a są sceneriami ciekawymi. Real Germany rozszerza niejako automatycznie nasz rodzimy VFR Poland NW. Całość zasługuje na ocenę dobrą bo są to produkty niewątpliwie godne uwagi. 

obrazek

obrazek

TBM 700 nad foto scenerią Niemiec

 

YoYo, 19 V 2006

 Produkt dobry, godny uwagi!  

obrazek

Click! Polityka oceny w serwisie YoYosims


Podziękowania kieruję dla Aerosoftu!

Przydatne linki:

obrazek

AEROSOFT REAL GERMANY 2

AEROSOFT VFR BERLIN 2006

AEROSOFT BUNDLE RG 2+VFR BERLIN 2006

PILOTS.PL - AEROSOFT

obrazek


Komputer testowy:

  • procesor- AMD Athlon 64 3500+ (Socket939)

  • płyta główna- MSI K8N Neo4-FI (nForce4Ultra) 

  • pamięć- 1024 MB (Dual Ch. DDR400 Geil, CL 2.5)

  • grafika- GeForce GF7800GTX 256Mb, PCI-E x16 (3Dmark06: 4643 3Dmark05: 8339, 3Dmark03: 17036)

  • dźwięk- Creative Sound Blaster X-Fi Extreme Music + głośniki Logitech 5.1 model X-530 

  • dysk- Samsung SP0812N (80Gb+30Gb, 7200 RPM, Ultra ATA133)

  • system- Windows XP Professional

  • TrackIR 4 Pro + Vector Pro

  • joystick: Logitech Force 3D 

  • kontrolery: Saitek X45+Throtlle Quadrant CH Products, CH Pedals USB

Software: 
pt., 19/05/2006 - 01:00 -- YoYo

aerosoft.jpg capitan_sim.jpg  pilots.jpg

   

Partnerzy serwisu