Witaj Pilocie! FSX, FS2004, Flight, Rise of Flight, Lock On, DCS, Condor, Take on Helicopters, IL-2...


Digital Combat Simulator

Flight Simulator oraz P3D

Seria IL-2

Take on Helicopters

Condor Soaring Simulator

Rise of Flight

Falcon Allied Force

Testy Sprzętu

Startujemy !

Historia

Reportaże

FS2004: P-51D/H Mustang (Shockwave)

Wings of Power: P51D/H Mustang, „Cadillac niebios” 

obrazek

"Kochał do szaleństwa obie Marry Lou. Pierwsza była niepospolicie zgrabną blondynką z Kansas, o nietuzinkowym intelekcie ,druga zaś była bardzo złą dziewczyną. Była szybka, chętna, niezmordowana i mogła sporo wypić, a przy tym miała gromadę siostrzyczek zawsze skorych do zabawy... Miała również sześć wielkokalibrowych karabinów maszynowych w skrzydłach, tysiąc siedemset konny silnik, wygodną kabinę i tak w zasadzie to była samolotem myśliwskim. Amerykańskim samolotem. I kochał je obie. Problem polegał na tym że trwała wojna, a wojna to nie miejsce dla eterycznych piękności które wyglądają świetnie na fotografiach, ale zupełnie nie radzą sobie z przysadzistymi, krępymi niemieckimi gospodyniami domowymi o nieskażonych intelektem, płaskich jak stół twarzach...
Kto jak kto ale Staffelkomandour Priller wiedział to najlepiej, spokojnie wyczekując aż końcówki skrzydeł Marry Lou dotkną krawędzi wewnętrznego pierścienia siatki jego revii..."
Schmeisser

obrazek

...moja przygoda z „Mustangiem” zaczęła się ładnych parę lat temu, kiedy to mój przyjaciel Jim Burrell zaproponował mi wykonanie tekstur kamuflażu do wydanego przez Rammjagera (modelarz 3D serwisu internetowego Jane's WW-II Fighters) P-51D w malowaniu na którym latał w 1944 as asów P-51, George Preddy. Oczywiście zgodziłem się wykonać tekstury kamuflażu, tym bardziej że moją pracą zainteresowała się fundacja pilota Georga Preddiego. Dla mnie to była prawdziwa przygoda, która zakończyła się bardzo miłym gestem skierowanym w moją stronę, a mianowicie otrzymałem w podziękowaniu egzemplarz książki pt. „George Preddy, Top Mustang Ace”, książka została opatrzona wpisami autorów biografii Georga Preddiego. Od tamtej chwili minęły już prawie cztery lata, jednakże w moim sercu nadal żywa jest legenda Georga Preddiego oraz jego stalowego rumaka jakim był P-51D „MUSTANG”. Dlatego też z własnej ciekawości sięgnąłem po wydanego niedawno w hangarze Wings of Power P-51D/H dla Microsoft Flight Simulator 2004 A Century of Flight, tym samym chciałem się przekonać czy odnośnie tematu P-51D/H w komputerowych symulatorach lotu coś się zmieniło na plus... i muszę śmiało powiedzieć, że z całą pewnością tak!

Zapraszam do lektury...

P-51D/H należał do samolotów myśliwskich nowego pokolenia i chyba się nie mylę stwierdzając iż nie było wówczas na świecie bardziej wszechstronnego myśliwca niż „Mustang”. Samoloty tego typu były wykorzystywane w misjach eskortowych, w atakach na cele naziemne i morskie, w misjach rozpoznawczych. Dla pilotów USAAF P-51 był myśliwcem na który czekali od dawna, szybki, zwrotny, dobrze uzbrojony, o ogromnym zasięgu pozwalającym wykonywać misje eskortowe do serca III Rzeszy i z powrotem. O skuteczności „Mustanga” niech świadczy fakt zestrzelenia blisko sześciu tysięcy samolotów wroga, a także opinie pilotów którzy na nim walczyli i bezpiecznie wracali do domu.

   As asów P-51 George Preddy (352 Grupa Myśliwska, znana jako „Niebieskie Nosy”) w jednej ze swoich misji eskortowych zestrzelił sześć maszyn wroga!

Natomiast kapitan pilot John England (375 Grupa Myśliwska)w jednym ze swoich raportów zanotował:

  „Leciałem z prędkością mniej więcej 400 mil na godzinę (634 km/h) i zrobiłem ku niemu bardzo ciasny zakręt, zbliżając się na odległość około 500 jardów (457m). namierzyłem go na celowniku K-14 i nacisnąłem spust. Dostał w silnik i w kabinę. Nieprzyjacielski samolot, paląc się i dymiąc obficie spadł do rzeki... Mój boczny powiedział, że miałem przeciążenie 6g, kiedy dostałem tego szkopa”.

„Cadillac niebios” dzielnie spisywał się zarówno pod niebem Europy jak i pod niebem Imperium Słońca, takiej kariery nie zrobił żaden samolot myśliwski!

P-51 jest również wdzięcznym tematem filmów, Mustang występował w takich produkcjach jak: „Imperium słońca” (efektowna scena ataku P-51 na bazę lotnictwa japońskiego), „Ślicznotka z Mempihs”, „Czarna brygada”, „ Wojna Harta”.

obrazek 

Wings of Power P-51D/H dla Microsoft Flight Simulator 2004 A Century of Flight – recenzja dodatku

 

Twórcami P-51D/H jest Shockwave Productions www.shockwaveproductions.com

Wirtualny „Mustang” należy do znanej już serii Wings of Power, do tej pory producent raczej wydawał dodatki do Microsoft Combat Flight Simulator 3, teraz mamy okazje zasiąść za sterami wirtualnych maszyn ze stajni Shockwave w Microsoft Flight Simulator 2004 A Century of Flight. Dużym plusem jest tu także „uruchomienie” przez Shockwave możliwości zakupu dodatków typu „download”. Do takich właśnie możemy z całą pewnością zaliczyć naszego P-51D/H, którego to opisem i oceną się zająłem. Jako ciekawostkę podam iż przy pracy nad P-51D/H brali udział Polacy! Model 3D, panele oraz przyrządy opracowali Krzysztof Malinowski oraz Robert Rogalski – wielkie brawa! Autorzy Wings of Power P-51D/H chwalą się również dość pokaźną grupa osób, niekiedy weteranów którzy byli doradcami przy pracach nad całą seria wirtualnych samolotów Wings of power.

 

Są to następujące osoby:

Steve McDevitt, Collings Foundation B-17G captain, airshow/warbird/airline pilot

Ed Knitter Head mechanic for “Wings of Eagles” B17G “Fuddy Duddy”

Lt. Fred Blechman, U.S. Navy Corsair pilot and author of "Bent Wings"

Joe Worsley, Bombardier/Navigator, B-29. 22 missions.with the 462nd (Hellbird)  Bombardment Group, (VHB), 20th Air Force,.CBI-Western Pacific Theater,(3 Battle Stars, 3 Distinguished Unit Citations,) DFC, Air Medal(2BOLC), Purple Heart, WWII VM, )

Chuck McClure, U.S. Army Air Force B-29 Aircraft Commander

Col. Ernie Bankey, U.S. Army Air Force P-51D/P-38 pilot/Ace-in-a-Day

Harry Goldman, U.S. Army Air Force B-26 pilot/First Pathfinder Division

Gene Koscinski, U.S. Army Air Force B-24 Bombardier

Bud Lindahl, U.S. Army Air Force B-24 Navigator/Bombardier

Judge Donald H. Foster, U.S. Army Air Force Instructor and Ferry Pilot

Gordon Rapp Certified instructor / T-6 owner

Roy Test, U.S. Army Air Force B-17G co-pilot (32 missions)

George Muennich, Luftwaffe pilot (He 111, Do 217, Ju 52, Fw 190, He 177)

Lt. Clyde B. East, U.S. Army Air Force F-6C/D Mustang pilot/Ace (13 victories)

Michael Karatsonyi, Luftwaffe Me 109 G pilot

Mike Dornheim, Aeronautical Engineer and aviation journalist

 

Z zakupem komputerowego P-51D/H nie ma najmniejszego problemu, po uregulowaniu zapłaty, otrzymujemy na skrzynkę pocztową adres do pobrania modelu oraz kod który musimy podać przy instalacji „Mustanga”. Całość tzn. Zakup, pobranie oraz instalacja P-51D/H przebiega bardzo gładko i szybko, po chwili możemy odbyć „spacer w chmurach” naszym „Mustangiem”.

W tym miejscu chcę podkreślić iż w „paczce” otrzymujemy dwa modele P-51, a mianowicie wersje D oraz H. W recenzji głównie skupię się na modelu D, gdyż był bardziej popularny niż wersja H.

Jeszcze jedna uwaga, przed instalacją należy wykonać kopię zapasową pliku: dlgsplash.bmp który znajduje się w katalogu: Uires naszego Flight Simulatora. Wings of Power P-51D/H podczas instalacji zamienia plik dlgsplash.bmp na swój, który opatrzony jest efektownym logiem firmy.

Po bezproblemowej instalacji, koniecznym jest to aby zainstalować najnowszy „update” P-51D/H. Plik o nazwie: p51update1.1.zip należy pobrać z forum poświęconym Wings of Power P-51D/H lub ze strony głównej www.shockwaveproductions.com

Instalacja „update” jest bardzo ważna, gdyż zostało poprawionych wiele błędów, między innymi w bryle 3D samolotu zarówno w wersji D jak i H w modelu lotu, dodano ciekawe efekty wizualne oraz co najważniejsze rozwiązano problem ze zbiornikami (poprawne przełączanie się pomiędzy zbiornikami w kabinie), dodano także ciekawy programik, dzięki któremu możemy teraz w bardzo łatwy sposób konfigurować nasz samolot pod względem podwieszeń, uzbrojenia itp. Nie jest to co prawda mistrzostwo, ale co najważniejsze programik działa bardzo poprawnie! Możemy samolot dostosować konfiguracyjnie do lotu np.: bojowego czy cywilnego. Bardzo „pożyteczne” narzędzie!

Następnie po instalacji „update” należy postudiować załączony manual oraz według mnie zapoznać się z „fachową” literaturą, która jest szeroko dostępna na naszym rynku (dotyczy P-51 „Mustang”).

W symulatorze mamy do wyboru dwie wersje samolotu myśliwskiego P-51 z różną konfiguracja podwieszeń:

 

Wersja D wraz z dodatkowymi zbiornikami paliwa: 

·       P-51D 'Belligerent Bets'

·       P-51D 'Croghan Cruiser'

·       P-51D 'Big Beautifull Doll'

·       P-51D '557'

·       P-51D The 'Millie G'

·       P-51D Lt. Walter 'Moon' Mullins

·       P-51D 'Frenesi'  

Wersja H wraz z dodatkowymi zbiornikami paliwa: 

·       P-51H 'Ah'm Available'

·       P-51H 'USAF' 

Wersja D bez dodatkowych zbiorników paliwa:

·       P-51D 'Belligerent Bets'

·       P-51D 'Croghan Cruiser'

·       P-51D 'Big Beautifull Doll'

·       P-51D '557'

·       P-51D The 'Millie G'

·       P-51D Lt. Walter 'Moon' Mullins

·       P-51D 'Frenesi'

Wersja H bez dodatkowych zbiorników paliwa:

·       P-51H 'Ah'm Available'

·       P-51H 'USAF'

 

obrazek

Zewnętrzny model 3D, został bardzo ładnie wymodelowany. Poziomem nie odbiega od takich modeli jak CaptainSim Jak-3 czy RealAir Spitfire Mk. XIV. (mowa tu o samolotach tłokowych)

Oglądając zewnętrzny model 3D nie napotkałem żadnych uchybień w siatce modelu.  Autorzy nie pominęli nawet najdrobniejszych elementów siatki 3D samolotu, widać, że P-51D/H nie został potraktowany „po macoszemu”. Wirtualnego „Mustanga” możemy śmiało traktować jako wzór do naśladowania przez innych autorów dodatków do Microsoft Flight Simulator  A Century of Flight.

obrazek

  Zewnętrzny model 3D obejmuje (w tym animacja): 

·       pięknie odwzorowany kadłub samolotu, doskonale podkreślający rasowego myśliwca P-51

·       wiatrochron

·       kroplowa osłona kabiny pilota - animowana

·       kołpak śmigła - animowany

·       czterołopatowe śmigło Hamilton Standard Hydromatic (wersja Wings of powerP-51D) - animowane

·       statecznik poziomy

·       ster wysokości - animowany

·       statecznik pionowy

·       ster kierunku - animowany

·       klapka wyważająca steru kierunku

·       płat

·       lufy karabinów maszynowych

·       lotki - animowane

·       klapki wyważające lotki

·       klapy do startu i do ładowania - animowane

·       wnęki podwozia głównego oraz kółka ogonowego

·       osłony wnęk podwozia głównego i kółka ogonowego - animowane

·       golenie podwozia głównego samolotu - animowane

·       osłony wnęki kółka ogonowego - animowane

·       kółko ogonowe - animowane

·       dodatkowe zbiorniki paliwa

  obrazek

Z drobniejszych zewnętrznych elementów modelu 3D na uwagę zasługują: 

·       wnętrze kabiny samolotu

·       doskonale wymodelowany pilot – animowana głowa pilota

·       maszt anteny

·       reflektor do lądowania w nocy - animowany

·       światła pozycyjne - animowane

·       światła do lotów w formacji - animowane

·       pylony do podwieszania pod skrzydłowych zbiorników dodatkowych

obrazek

Tekstury zewnętrzne „Mustanga” zostały bardzo ładnie i „czysto” wykonane, choć nie są jakości foto realistycznej, obecnie coraz rzadziej spotykane jest to rozwiązanie, choć jest tak bardzo efektowne. Kamuflaże P-51 zarówno w wersji D jak i H odpowiadają ich historycznym odpowiednikom i w zasadzie nie można się tutaj do niczego przyczepić.   podejrzewam iż autorzy chcieli też odwzorować na teksturze miejsca gdzie samolot był pokrywany szpachlą, malowany czy polerowany. Odwzorowano kompletne „onitowanie” samolotu, autorzy nie pominęli takich szczegółów jak kompletne piktogramy oraz napisy eksploatacyjne. Bardzo ładnie i szczegółowo została odwzorowana tekstura pilota P-51.  

obrazek

 

Wewnętrzny model 3D, który obejmuje kabinę 3D czyli wirtualną jest jednym z ładniejszych (według mnie) jakie widziałem do tej pory. Z wielka pieczołowitością zostało odwzorowane kompletne wyposażenie kabiny. Co jest najważniejsze, w zasadzie kabina 3D „otrzymała” 100% interaktywności! Azsy, przełączniki, oprzyrządowanie, wszystko to możemy „dotykać” i przełączać! Również co do animacji poszczególnych elementów w kabinie nie można się do niczego przyczepić. Kabinę 3D naszego P-51 oceniam bardzo wysoko!

obrazek

Wewnętrzny model 3D obejmuje takie elementy jak (w tym interaktywne):

  (porównania dokonałem na podstawie doskonałej publikacji pt. North American P-51 Mustang , P-82 twin Mustang, cz. 3, autorstwa Jacka B. Żurka i Piotra Wiśniewskiego. 

1.  Miękka nakładka na celownik K-14

2.  Celownik refleksyjny K-14

3.  Tabliczka ostrzegawcza

4.   Manometr ssania – animowany

5.   Manometr ciśnienia w kolektorze ssącym – animowany

6.   Termometr cieczy chłodzącej silnik – animowany

7.   Wskaźnik temperatury powietrza w gaźniku – animowany

8.   Obrotomierz – animowany

9.   Akcelerometr (na niektórych samolotach radiokompas) – animowany

10.  Zintegrowany wskaźnik parametrów pracy silnika – animowany

11.  Regulator przepływu tlenu - animowany, interaktywny

12.  Pokrętło odsuwania owiewki – animowane

13.  Spust uzbrojenia strzeleckiego

14.  Cięgno hamulców postojowych - animowane, interaktywne

15.  Panel radiostacji VHF i radio-namiernika

16.  Panel urządzenia IFF

17.  Panel instalacji elektrycznej - animowane, interaktywne

18.  Pompka zastrzykowa paliwa

19. Drążek sterowy – animowany

20. Przewód instalacji tlenowej

21. Przełącznik rozrusznika – animowany, interaktywny

22. Pedał orczyka – animowany, interaktywny

23. Ręczna pompa instalacji hydraulicznej

24. Ściemniacz celownika (tylko dla celownika N-9)

25. Regulacja nawiewu ciepłego powietrza

26. Kanał ciepłego powietrza i wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku – animowany

27. Ściemniacz oświetlenia kabiny – animowany

28. Dźwignia awaryjnego otwierania podwozia - animowany, interaktywny

29. Manometr instalacji hydraulicznej – animowany

30. Przełącznik zbiorników paliwa - animowany, interaktywny

31.  Wyłącznik zapłonu - animowany, interaktywny

32. Regulacja pedałów orczyka

33. Dźwignia odcięcia dopływu paliwa - animowana, interaktywna

34. Przełącznik „boosta" - animowany, interaktywny

35. Zakrętomierz z chyłomierzem – animowany

36. Panel uzbrajania bomb

37. Blokada kółka ogonowego

38. Pokrętło regulacji trymera steru wysokości - animowany, interaktywny

39. Dźwignia wypuszczania klap - animowana, interaktywna

40. Dźwignia sterowania gaźnikiem - animowana, interaktywna

41. Skala położenia klap - animowana

42. Pokrętło regulacji trymera steru kierunku - animowany, interaktywny

43. Pokrętło regulacji trymera lotki - animowane, interaktywne

44. Regulacja przepływu powietrza przez chłodnicę oleju

45. Regulacja przepływu powietrza przez chłodnicę cieczy chłodzącej silnik  -  animowany, interaktywny

46. chwyt rakietnicy

47. Dźwignia regulacji składu mieszanki - animowana, interaktywna

48. Blokada dźwigni 47 i 50

49. Wysokościomierz – animowany

50. Regulacja skoku śmigła - animowana, interaktywna

51. Prędkościomierz – animowany

52. Przepustnica - animowana, interaktywna

53. Ściemniacz celownika K-14

54. Busola – animowana

55. Lampka fluorescencyjna

56. Zdalny wskaźnik żyrokompasu

57. Zegar (chronometr) - animowany, interaktywny

58. Wariometr – animowany

59. Sztuczny horyzont - animowany, interaktywny

60. Przełączniki instalacji przeciwoblodzeniowej - animowany, interaktywny

Jak widać na powyższym zestawieniu, w kabinie P-51, naprawdę jest co robić... 

  Tekstury wewnętrzne modelu 3D kabiny wirtualnej zostały wykonane fantastycznie! W bardzo dużej rozdzielczości. Oprzyrządowanie oraz co najważniejsze skale przyrządów wykonane są po mistrzowsku, bardzo czysto i czytelnie, tak powinno być! Tekstury zostały wykonane tradycyjną metodą, autorzy pomyśleli o takich „smaczkach” jak ślady eksploatacji na poszczególnych elementach i miejscach kabiny 3D P-51. Możemy nawet odczytać z tabliczki znamionowej (lewa strona kabiny) z jakim typem samolotu mamy do czynienia! Ogólnie mówiąc kabina 3D przedstawia sobą najwyższy poziom wykonania wizualnego oraz zawartej w niej interaktywności!

obrazek

obrazek

obrazek

 

  Kabina 2D, została bardzo ładnie wykonana. Jest tak dobrze wykonana, iż miałem trudności z rozpoznaniem czy jest to panel wykonany w technice foto realistycznej czy grafiką tradycyjną. Oprzyrządowanie, AzSy oraz przełączniki w kabinie 2D pracują jak najbardziej poprawnie. W skład kabiny 2D wchodzi nie tylko panel tablicy przyrządów ale również kilka mniejszych pomocniczych paneli, a są to: 

1.  Panel: pokrętło regulacji trymera steru wysokości, pokrętło regulacji trymera steru kierunku, pokrętło regulacji trymera lotki, dźwignia wypuszczania klap,

    dźwignia sterowania gaźnikiem, dźwignia regulacji przepływu powietrza przez  

    chłodnicę glikolu, dźwignia wypuszczania i chowania podwozia. 

2.  Panel: przepustnica, dźwignia regulacji składu mieszanki,  regulacja skoku śmigła. 

3.  Panel: wyłącznik zapłonu,  przełącznik „boosta", przełącznik rozrusznika, przełącznik iskrowników, przełączniki instalacji przeciwoblodzeniowej, przełącznik oświetlenia w kabinie,  cięgno hamulców postojowych. 

4.  Panel: instalacji elektrycznej. 

5.  Panel: dźwignia odcięcia dopływu paliwa, przełącznik zbiorników paliwa.

obrazek

obrazek

Dźwięk: jest standardu 5.1, mogę śmiało powiedzieć, że jest również wykonany na wysokim poziomie. Dysponując zestawem nagłaśniającym standardu 5.1 i głośnikiem nisko tonowym nie zawiedziemy się na pomruku wydobywanym przez silnik Packard (Rolls-Royce Merlin). Dźwięk jest taki jaki powinien być, poszczególne sekwencje dźwiękowe bardzo płynnie „przechodzą” pomiędzy sobą. 

Model lotu: „Mustangiem” lata się bardzo przyjemnie, jest szybki zwrotny – marzenie!   Jest bardzo „miękki” na lotki, samolot poprawnie reaguje (po zainstalowaniu "update") na przełączanie się pomiędzy zbiornikami. Różnice są naprawdę bardzo duże, kiedy  lecimy samolotem w konfiguracji „do walki” z maksymalnym zapasem paliwa i uzbrojenia, a samolotem do „swobodnego” latania.

P-51 jest troszkę „wredny” przy starcie, należy ostro kontrować orczykiem potężny moment od śmigła. Podczas lotu na małych prędkościach i przy wykonywaniu ewolucji wyższego pilotażu należy uważać na tendencje przeciągnięcia samolotu.

Bardzo mi się podoba to, iż autorzy poszli tak daleko w programowaniu modelu lotu wirtualnego P-51, duże brawa! 

Podsumowując, Wings of Power P-51D/H to bardzo ładnie i dokładnie wykonany model, dodatek do Microsoft Flight Simulator A Century of Flight, polecam go przede wszystkim takim zapaleńcom i miłośnikom „Mustanga” jak ja...  ale nie tylko! P-51D/H ze stajni Wings of Power oceniam bardzo wysoko ponieważ jest jedynym P-51D/H tak pieczołowicie wykonanym, może śmiało konkurować z innymi modelami Warbirdsów dostępnych na rynku komputerowych symulatorów lotu. Ogromną wartością Wings of Power P-51D/H jest interaktywna kabina 3D, oraz stabilność działania (jako dodatku).

  „Mustang” jest dodatkiem godnym polecenia oraz uwagi, kiedy go kupicie na pewno nie zawiedziecie się na jakości wykonania Wings of Power P-51D/H. Gorąco polecam!

obrazek

Specjalne podziękowania kieruję do firmy

www.shockwaveproductions.com

za udostępnienie mi do recenzji dodatku w postaci:

 

Wings of Power P51D/H Mustang

 for Microsoft Flight Simulator 2004 A Century of Flight

 

  Pozdrawiam,

Kołodziejski Dariusz


Konfiguracja komputera:

  • System operacyjny – Microsoft Windows Server 2003 Enterprise Edition PL
  • Procesor - Athlon 2800XP+, 333 MHz FSB
  • Pamięć operacyjna - 1,5 GB RAM Dual Channel (3x512MB RAM, Kingston 333MHz, CL2,5)
  • Płyta główna – Abit An7 µGuru, nForce2 Ultra 400
  • Karta graficzna – Leadtek Winfast A 350XT TDH, GeForceFX 5900XT, 128MB, 8xAGP.
  • Dźwięk – nVidia Sound Storm 5.1 + głośniki 5.1 Creative Inspire P-580
  • Monitor LCD AG Neovo F-417
  • Kontroler – CH Product's Flight Sim Yoke USB +Pro Pedals USB, FF Logitech WingMan Force 3D
  • TrackIr2 + TrackHat
 Przy wykonywaniu zrzutów ekranu używamy - Anticyclone ActiveCamera 2004 v2.0
 
Ciekawe strony internetowe na temat samolotu P-51 „Mustang”
 
Literatura:
 
1.  Jacek B. Żurek, North Ameriacan P-51 Mustang cz.1, AJ-Press.
2.  Jacek B. Żurek, Zbigniew Kolacha, North American P-51 Mustang, P-82 Twin Mustang cz.2, AJ-Press.
3.  Jacek B. Żurek, Piotr Wiśniewski, North American P-51 Mustang, P-82 Twin Mustang, cz. 3.
4.  Tomasz Gronczewski, Przemysław Skulski, Mustangi USSAF, Ace Publication.
5.  Joe Noah, Samuel L. Sox, Jr. George Preddy, Top Mustang Ace.
Software: 

aerosoft.jpg capitan_sim.jpg  pilots.jpg

   

Partnerzy serwisu